Home Administrație Primaria Ludus chiar a ajuns la fundul sacului

Primaria Ludus chiar a ajuns la fundul sacului

378
0

Si nu o spunem noi, ci Marius Dudila, administratorul public al orasului.

Acesta a realizat o postare pe facebook in care explica toata situatia

“Aș dori să lămuresc câteva aspecte privind situația financiară a primăriei pentru că în ultima vreme au apărut mai multe acuzații/presupuneri în spațiul public referitor la finanțările cluburilor sportive și cred că este corect să aveți informațiile exact așa cum sunt ele.

Într-adevăr situația financiară nu este cea mai favorabilă. Avem mai multe facturi neplătite către diverși antreprenori. O parte bună din bani, în special pentru proiectele cu finanțare națională/europeană, trebuiau să intre de la bugetul de stat. Actele sunt depuse de către Primăria Luduș în vederea decontării, dar din păcate aceste sume întârzie să vină de la bugetul de stat, iar această întârziere are ca efect apariția plăților restanță către antreprenorii care au contracte cu Primăria….

Menționez că în acest moment avem în derulare 4 proiecte mari, cu finanțare din programe naționale și europene, respectiv PNRR, PNI Anghel Saligny și POR 2014-2020. Valoarea totală a acestor proiecte, vitale pentru dezvoltarea orașului, este de 44.879.636,00 lei, din care Primăria are, conform contractelor de finanțare, o contribuție de 10.976.882,00 lei (partea de co-finanțare, obligatorie pentru orice astfel de investiție).

De asemenea avem pregătite 2 proiecte care urmează să fie depuse spre finanțare pe PR Centru 2021-2027 (fonduri europene) și anume: ”Constuire și dotare corp nou Școala Gimnazială nr. 1 Luduș” și ”Extindere, reabilitare și modernizare imobil cu destinația centru multifuncțional”, ambele fiind la stadiul de studiu de fezabilitate.

S-au făcut toate eforturile posibile să avem alocați în bugetul local sumele necesare cofinanțării. Este vital să avem aceste sume pentru a putea continua proiectele de dezvoltare ale orașului.

Asta explică și de ce Primăria s-a văzut pusă în imposibilitatea de a asigura finanțarea unor activități / obiective / asociații, etc., tocmai pentru a se evita intrarea în incapacitate de plată a instituției.
De aceea au fost oprite și finanțările către asociațiile sportive.
Din păcate, așa cum este specificat și în contractele de finanțare încheiate între autoritatea locală și acestea ”Orașul Luduș va efectua plata sumei alocate în tranșe, în baza solicitărilor de plată din partea structurii sportive, 𝐢̂𝐧 𝐥𝐢𝐦𝐢𝐭𝐚 𝐛𝐮𝐠𝐞𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐝𝐢𝐬𝐩𝐨𝐧𝐢𝐛𝐢𝐥 𝐬̦𝐢 𝐚 𝐝𝐢𝐬𝐩𝐨𝐧𝐢𝐛𝐢𝐥𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐝𝐢𝐧 𝐜𝐨𝐧𝐭 𝐥𝐚 𝐝𝐚𝐭𝐚 𝐬𝐨𝐥𝐢𝐜𝐢𝐭𝐚̆𝐫𝐢𝐢”, astfel finanțarea lor poate suferi amânări.

Și nu doar asociațiile sportive au avut de suferit, ci și anumite investiții mai mici pe care le-am previzionat a se realiza anul acesta din bugetul local.
Însă prioritatea nr. 1 rămâne finalizarea acestor proiecte importante și aici mă refer de exemplu la proiectul de Reabilitare și modernizare a infrastructurii de drumuri din oraș care cuprinde străzile din toate cartierele de blocuri și străzi importante ca 1 Mai, Fabricii, Vânătorilor, Gării și multe altele.

Trebuie ținut cont și de faptul că din cadrul personalului administrativ al Primăriei în ultimii ani au plecat mai multe persoane iar în locul lor nu au mai fost angajate alte persoane, tocmai pentru a nu mai încărca bugetul local, deși necesitate există.

Repet ceea ce am spus mai sus: aceste întârzieri sunt independente de voința Primăriei și Consiliului Local, dar prioritatea numărul 1 este de a duce la bun sfârșit marile proiecte ale orașului. Nu suntem singura Unitate Administrativ Teriorială din România care se confruntă cu astfel de probleme și sunt convins că vom găsi resursele și puterea de a depăși aceste obstacole cât mai curând posibil!”, a declarat Dudila.

Share this content: