Home Administrație Ce se întâmplă când e-Factura nu funcționează?

Ce se întâmplă când e-Factura nu funcționează?

33
0

Noua Ordonanță „trenuleț” (nr. 115/2023), intrată recent în vigoare, conține o serie de modificări importante pentru firme, inclusiv prevederi ce țin de sistemul e-Factura. Documentul stabilește, între altele, ce se întâmplă în situația în care sistemul nu funcționează minium 24 de ore. Conform ordonanței, în acest caz „obligația de transmitere prevăzută (…) se suspendă până la repunerea în funcțiune a sistemului”. Totodată, „perioadele de nefuncționare a sistemului național privind factura electronică RO e-Factura vor fi publicate pe paginile de internet ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală și Ministerului Finanțelor”.

În situația în care sistemul nu funcționează, se aplică regulile clasice de facturare (cum prevede Codul fiscal – articolul 319). Mai pe scurt, cum se proceda și înainte de apariția e-Factura, cu condiția transmiterii ulterioare, în sistemul național privind factura electronică RO eFactura, a facturilor electronice emise. 

Prin Legea 296/2023, prin care au fost introduse noi taxe pentru firme, PFA și consumatori, e-Factura devine obligatorie în relația B2B de la începutul anului viitor. (Sursa: Startupcafe.ro)

Share this content: