Home Management Ce caută (și nu prea găsesc) angajatorii români

Ce caută (și nu prea găsesc) angajatorii români

3
0

Peste o treime din companiile din România nu reușesc să găsească angajați suficienți și cu destule competențe

35% din companiile românești nu reușesc să găsească suficienți angajați, iar 41% dintre ele se confruntă cu un deficit de competențe necesare pentru a satisface cerințele actuale de business, arată studiul Deloitte Global Human Capital Trends 2023

În acest context, organizațiile apelează tot mai mult la așa-numitele „ecosisteme ale forței de muncă”, ce presupun identificarea și gestionarea unor noi tipuri de resurse umane, cum ar fi consultanți (52% dintre companiile participante la studiu), freelanceri și subcontractori (50%), centre de servicii externalizate (38%), care completează forța de muncă tradițională, formată din angajații cu normă întreagă sau redusă. Printre măsurile la care apelează companiile pentru a amplifica forța de muncă existentă, studiul evidențiază implementarea de soluții tehnologice și de inteligență artificială (30% dintre participanți).

Pentru respondenții din România, rolul principal al liderilor este de a conecta echipele, departamentele și diferitele zone geografice, în scopul îmbunătățirii performanței (65%), urmat de capacitatea de a comunica eficient schimbările în rândul angajaților (53%). Însă, în viitorul apropiat, rolul lor va fi în principal să inspire angajații și să le creeze un sentiment de apartenență (65%), apoi — crearea unei forțe de muncă reziliente, adaptabile, ce poate deprinde competențe noi și prelua noi roluri (47%). Cu toate acestea, respondenții sunt de părere că liderii înșiși sunt rezistenți la schimbare (41%).

Citește studiul integral aici

Share this content: