
Două angajate din cadrul ANAF au răspuns întrebărilor contribuabililor pe tema e-Factura în cadrul unui seminar care a avut loc săptămâna trecută. Multă lume pare a se confrunta cu facturi dublate în SPV.
1. Am o problemă cu data în care înregistrez o factură primită în condițiile în care furnizorul o emite, de exemplu, cu data de 31 august, o transmite în e-Factura în termenul legal de 5 zile. Înțeleg că momentul la care este disponibilă factura pentru mine este momentul în care se regăsește în sistem, însă aici se creează o necorelare pentru că eu nu-mi recunosc în contabilitate un document cu data la care a fost emis și implicit în decontul de TVA.
ANAF: Conform legislației este disponibilă în sistem pentru descărcare la dvs. cu data la care ați primit-o. Va rugăm să puneți întrebarea și pe formularul de contact pentru că și dumneavoastră aveți dreptate că există o necorelație între ce declară furnizorul și ce declarați dvs.
2. Am o întrebare legată de codul de facturare 751 care este în scopuri contabile. Înțeleg că orice are legătură cu un bon fiscal, dacă se emite factură pentru un bon fiscal ar trebui să poarte acest cod, indiferent dacă valoarea achiziției este mai mare de 100 euro?
ANAF: Codul 751 se folosește în momentul în care au fost emise unul sau mai multe bonuri fiscale, indiferent dacă e sub 100 euro și ulterior se emite și factură.
3. Cum se corectează o factură care a fost încărcată de două ori în SPV? Este suficient un mesaj de refuz în SPV sau trebuie încărcat un mesaj de storno?
ANAF: Nu aveți cum să încarcați un mesaj de storno. Acel mesaj de refuz legat de obiecția pe care o aveți îl transmiteți în SPV.
4. Pentru facturile emise către un operator din UE, în speță Bolt, către persoane fizice și persoane juridice din România în numele persoanei juridice care prestează serviciul în România, este necesar ca persoana juridică care prestează serviciul să emită factură în SPV pentru serviciul prestat în România?
ANAF: Cred că vă referiți la facturile emise de Bolt în numele prestatorului persoană juridică. Aceste facturi ar trebui încărcate în SPV în funcție de acordul pe care l-ați încheiat cu Bolt. Dacă Bolt nu încarcă în SPV aceste facturi, atunci dvs. în calitate de furnizor să le încărcați.
Citește întreaga analiză aici
Share this content: